HEIFER, give a cow .... and a training - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van hankeesenhelma - WaarBenJij.nu HEIFER, give a cow .... and a training - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van hankeesenhelma - WaarBenJij.nu

HEIFER, give a cow .... and a training

Door: helma

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2012 | Kenia, Kisumu

Nadat we afgelopen week met Zr. Mary Esther van het Rangala babyhome de ‘umbrella’ group bezocht hebben, ben ik nog sterker dan voorheen op zoek support voor de organic farming voor het kindertehuis..
Heifer is daarbij een uitgelezen partner; behoudens hun financiële condities.
Die liggen veel en veel te hoog voor ons budget. Zoals velen van jullie weten, hou ik niet zo erg van niet kunnen. Dus zoek ik het in het liever in het ‘hoe dan wel’

Vandaag uitgebreid met directeur Titus Sagala van Kakamega gesproken. Maart 2012 heb ik eerder kennis met hem gemaakt. Oktober j.l. hem geïntroduceerd bij het weeshuis.

In één oogopslag ziet hij de ‘challenges’ zoals Heifer dat zelf zo fraai uitdrukt. Ik zoek nu samen met hem naar de challenges om samen te werken.
Ga maar uit van een transparante benadering en gooi meteen op tafel dat 15.000 dollar een onmogelijk hoog bedrag voor ons is.
Met doorvragen, met inzicht geven over de motieven van Hoog Tijd voor Andersom, met het noemen van voor hem interessante namen, en hetgeen wij tot dusverre ondernomen hebben, krijgt Titus, steeds meer belangstelling.

Hij geeft zelf mogelijkheden voor sponsoring: via hun Britse partner: “send a cow” Hoewel de organisatie veel kleiner van omvang is, heeft ze meer te besteden.
Titus introduceert me bij de directeur met wie ik eerder even gesproken heb. Een tripje naar Engeland binnenkort. En Rian Fokker van Heifer in NL ken ik al. Hij gaat bij haar het verzoek neerleggen voor financiële support. En ik ga bij haar langs als ik weer in NL ben.

Volgende week start ik een groep vrouwen trainen in accountability: hoe kun je je eigen mind-bugs wegnemen: het woordje “ja maar” vervangen in “ja, en” (hoe). De cirkel van 8, de basisprincipes van samenwerken …. Volgende week donderdag in Bumale, op 2 uur bus- rijden afstand.

Eerst a.s. vrijdag 18 stafleden bij de “Duke of Breeze” een hotel met de Nederlandse Nathalie Houben als (mede) directeur/eigenaar. Programma, pro-activiteit en communicatie …. Ik heb er zin in … de mensen zijn hier zooo leergierig!


  • 16 December 2012 - 11:00

    Carla:

    Goed zo Helma, ze kunnen nog wat leren van jou. Hopelijk gaat het weer lukken.
    Succes, kus

  • 16 December 2012 - 23:17

    CoMu:

    En dan te weten dat die Nathalie ons buurmeisje was zo'n 30 jaar geleden.
    Wat is de wereld dan weer klein.
    Succes met de training. ik hoop dat het heel goed gaat. groetjes vanuit hier...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 10986

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 03 Januari 2013

hankees en helma kenia oktober-december 2012

17 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: